Privacybeleid

We hechten veel belang aan de vertrouwelijkheid van uw persoonlijke gegevens!

EPM hecht fundamenteel belang aan de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer en zet zich in voor de rechtmatige, eerlijke en transparante verwerking van de persoonsgegevens die in het kader van haar activiteiten worden verzameld, overeenkomstig de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming EU 2016/679 van 27 april 2016, die op 25 mei 2018 in werking is getreden.

Deze privacyverklaring legt uit welke persoonsgegevens van u als individu door EPM worden verwerkt en voor welke doeleinden. Ook leggen we uit welke rechten u heeft om de bescherming van uw privacy te waarborgen en zo nodig te verbeteren.

Deze geheimhoudingsverklaring heeft betrekking op alle personen, feitelijk of potentieel, met wie EPM direct of indirect in contact staat.

Deze verklaring is niet van toepassing op rechtspersonen.

Wie zijn wij?

EPM is de Ecole d'Entreprises de Perfectionnement et de Management.

Uw gegevens worden verwerkt door EPM, met maatschappelijke zetel te 1300 WAVRE, Chemin du Stocquoy en ingeschreven bij de Bank Carrefour des Entreprises onder nummer 0433.989.084.

 Als je nog vragen hebt en/of meer informatie wilt, kun je altijd contact met ons opnemen via Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser..

Welke persoonlijke gegevens verzamelen we en wat doet EPM met uw gegevens?

Persoonsgegevens": iedere informatie betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Een identificeerbare persoon is iemand die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator of van een of meer elementen die op hem betrekking hebben en die, in combinatie met andere informatie, de identificatie van die persoon mogelijk maken.

Verwerking": elke bewerking of elk geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens of een geheel van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd met behulp van geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, wissen of vernietigen van gegevens.

De verwerking door EPM van de persoonsgegevens die zij in het kader van haar activiteiten verzamelt, is rechtmatig, eerlijk, transparant en beperkt tot wat strikt noodzakelijk is voor de doeleinden van EPM.

In principe verzamelen we alleen uw professionele contactgegevens, d.w.z. de informatie die u aan ons verstrekt.

De gegevens die we rechtstreeks verzamelen

  1. Personen met een bestuursfunctie bij EPM:
    1. Uw contactgegevens: naam, voornaam, geslacht, taal, e-mailadres, telefoonnummer, functie.
    2. Uw identificatiegegevens: rijksregisternummer, kopie identiteitskaart, woonadres, enz.
    3. EPM verzamelt deze gegevens om uw mandaat te kunnen publiceren in het Belgisch Staatsblad, in overeenstemming met de wettelijke vereisten. Uw contactgegevens worden ook gebruikt om u uitnodigingen te sturen voor vergaderingen van de Raad van Bestuur en Algemene Vergaderingen, evenals voor de diensten die EPM aanbiedt: advies, informatie over opleidingen of thematische evenementen, nota's aan leden, werkgroepen, advies, enz. De opgegeven reden is dat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van het contract en om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
  2. Personen die lid zijn van een ander EPM-bestuursorgaan:
    1. Uw contactgegevens: naam, voornaam, geslacht, taal, e-mailadres, telefoonnummer, functie.
    2. EPM verzamelt deze gegevens om contact met u te kunnen opnemen in verband met vergaderingen van de bestuursorganen (Strategisch Comité en Adviesraad) en de diensten die EPM aanbiedt: advies, informatie over thematische trainingen of evenementen, notities aan leden, evenementen, expertisecentrum, etc. De grondslag hiervoor is het gerechtvaardigd belang dat EPM nastreeft.
  3. Werknemers van een EPM-lid:
    1. Uw contactgegevens: naam, voornaam, geslacht, taal, e-mailadres, telefoonnummer, functie.
    2. EPM verzamelt deze gegevens in het kader van de diensten die zij haar leden aanbiedt: opleidingsadvies, informatie over opleidingen, evenementen, thematische informatie met betrekking tot het opleidingsaanbod, etc. De opgegeven reden is dat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van de EPM-lidmaatschapsovereenkomst.
  4. Mensen die alumni zijn van een door EPM aangeboden cursus:
    1. Uw contactgegevens: naam, voornaam, geslacht, taal, e-mailadres, telefoonnummer, functie.
    2. EPM verzamelt deze gegevens in het kader van de diensten die zij aanbiedt aan haar Alumni: opleidingsadvies, informatie over cursussen, evenementen, thematische informatie met betrekking tot het opleidingsaanbod, etc. De opgegeven reden is dat de verwerking noodzakelijk is voor de legitieme belangen die EPM nastreeft.
  5. Personen met wie EPM in contact komt in het kader van haar missie en activiteiten wanneer zij zich inschrijven voor een training of gebruik maken van de diensten van EPM:
    1. Uw contactgegevens: naam, voornaam, geslacht, taal, e-mailadres, telefoonnummer, functie.
    2. EPM verzamelt deze gegevens in het kader van haar missie en activiteiten, in het bijzonder haar activiteiten op het gebied van training aan bedrijven. De basis voor de verwerking is ons legitieme belang.
  6. Wanneer u onze website bezoekt:
    1. Bepaalde gegevens worden verzameld op basis van cookies die op de site worden geplaatst. Lees voor meer informatie de verklaring over cookies hieronder.

Wat is een koekje?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die op uw computer of mobiele apparaat worden opgeslagen wanneer u een website bezoekt of een applicatie gebruikt. Het cookiebestand identificeert/herkent uw browser wanneer u een online site bezoekt en bij volgende bezoeken aan die site. Cookies kunnen worden geplaatst door de server van de website of applicatie die u bezoekt, maar ook door de servers van derden die met deze website of applicatie samenwerken.

U kunt de installatie van cookies weigeren of beheren via de instellingen van uw browser. U kunt ook op elk moment cookies verwijderen die al op uw computer of mobiele apparaat zijn geïnstalleerd.

Welke cookies worden op onze website gebruikt?

Onze website maakt gebruik van functionele cookies (voornamelijk tijdelijke cookies) om het gebruik van de site mogelijk te maken en/of te vereenvoudigen. U kunt deze cookies uitschakelen via uw browser, maar dit kan de werking van onze website nadelig beïnvloeden.

Cookies van derden zijn cookies die worden beheerd en geïnstalleerd door een derde partij (bijv. YouTube, Twitter, Facebook, Vimeo, enz.). Het gevolg van cookies van derden is dat wanneer u onze website bezoekt of gebruikt, bepaalde gegevens naar derden worden verzonden. Wij verwijzen u naar de verklaringen die deze derden hierover op hun eigen website plaatsen: Facebook, Twitter, Google/Youtube, Vimeo, etc. Let op: deze verklaringen kunnen van tijd tot tijd worden gewijzigd.

Onze website maakt ook gebruik van cookies van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de "Google Analytics"-dienst. Wij gebruiken deze dienst om rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken (welke pagina's worden bezocht, hoe vaak, etc.). De gegevens worden geanonimiseerd, zodat ze niet te herleiden zijn naar bijvoorbeeld uw IP-adres, en de informatie wordt niet gekoppeld aan uw naam, adres, e-mailadres of iets anders.

  1. De contactpersonen van bedrijven waarmee EPM een contract heeft gesloten voor de levering van bepaalde diensten (leveranciers: IT, sociaal secretariaat, kantoorautomatisering, enz:)
    1. Uw contactgegevens: naam, voornaam, geslacht, taal, e-mailadres, telefoonnummer, functie.
    2. EPM verzamelt de gegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van de contractuele relatie.
  2. Mensen die rechtstreeks contact opnemen met EPM voor informatie of prospects:
    1. Uw contactgegevens: naam, voornaam, geslacht, taal, e-mailadres, telefoonnummer, functie.
    2. Wanneer u zelf een e-mail stuurt naar EPM om lid te worden of wanneer u het informatieformulier via de website invult en/of dit formulier doorstuurt naar onze diensten, slaan wij uw gegevens op in onze database in afwachting van de definitieve lidmaatschaps- of contractprocedure. De legitieme reden die EPM hiervoor opgeeft is het uitvoeren van de precontractuele maatregelen die nodig zijn om het contract te sluiten.
    3. Als u een visitekaartje afgeeft, wordt u ook geregistreerd in onze database. De verwerking is gebaseerd op legitieme belangen.
    4. Potentiële leden die EPM zelf benadert, worden geregistreerd in de database met het oog op het toesturen van informatie over mogelijke lidmaatschaps-, trainings- of dienstenaanbiedingen. Dit gebeurt om legitieme redenen.

Openbare gegevens en gegevens die we indirect verzamelen

  1. EPM verwerkt soms openbare gegevens. Dit kan omvatten :
    1. Gegevens waarvoor een publicatieverplichting geldt, zoals de publicatie van uw benoeming als directeur van een bedrijf. De reden die hiervoor wordt opgegeven is dat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
    2. Openbare gegevens :
      1. Gegevens gepubliceerd door Banque Carrefour des Entreprises en Graydon,
      2. Publieke kennis in uw regio;
      3. Gegevens die u zelf openbaar hebt gemaakt (bijvoorbeeld informatie op uw website);
      4. Gegevens gepubliceerd in de pers.

         De verwerking is gebaseerd op legitieme belangen.
    3. EPM ontvangt ook informatie over u van derden. EPM kan deze informatie gebruiken om contact met u op te nemen voor prospectiedoeleinden.
       De basis voor deze verwerking is gerechtvaardigd belang.

  2. Wanneer u telefonisch contact met ons opneemt, kunnen uw naam, voornaam en telefoonnummer worden geregistreerd om uw contactpersoon bij EPM te informeren over uw gesprekken en om onze interne activiteiten te optimaliseren. De basis voor de verwerking is ons legitieme belang.

Principes van behandeling

EPM verbindt zich ertoe te voldoen aan de verplichtingen die worden opgelegd door de Algemene Verordening Gegevensbescherming 2016/679 van de EU betreffende de verwerking van persoonsgegevens op zodanige wijze dat deze gegevens:

  • Wettig, eerlijk en transparant verwerkt ten opzichte van de betrokkene;
  • Verzameld voor specifieke, expliciete en legitieme doeleinden en niet verder verwerkt op een manier die onverenigbaar is met deze doeleinden;
  • adequaat, relevant en beperkt tot wat noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • Nauwkeurig en, waar nodig, bijgewerkt; alle redelijke maatregelen moeten worden genomen om ervoor te zorgen dat persoonsgegevens die, uitgaande van de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt, onnauwkeurig zijn, onverwijld worden gewist of gecorrigeerd;
  • Niet langer worden bewaard in een vorm die het mogelijk maakt de betrokkenen te identificeren dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt;
  • Verwerkt op een wijze die passende beveiliging van persoonsgegevens waarborgt, met inbegrip van bescherming tegen ongeoorloofde of onwettige verwerking en tegen onopzettelijk verlies, vernietiging of beschadiging, door middel van passende technische of organisatorische maatregelen.

Doeleinden van verwerking

EPM verwerkt uw persoonsgegevens in overeenstemming met de onder punt 2 genoemde doeleinden. Medewerkers van EPM die uw persoonsgegevens nodig hebben voor de uitoefening van hun functie, hebben toegang tot deze gegevens. Personen die toegang hebben tot uw persoonlijke gegevens zijn gebonden aan een strikt beroepsgeheim en moeten voldoen aan alle voorschriften om de vertrouwelijkheid van persoonlijke gegevens te waarborgen.

In bepaalde specifieke gevallen kunnen uw persoonlijke gegevens ook worden doorgegeven aan derden:

  • Bij het organiseren van trainingen en evenementen kan EPM uw persoonlijke gegevens (zoals uw voor- en achternaam, e-mailadres of functie) uitsluitend om organisatorische en veiligheidsredenen doorgeven aan externe dienstverleners (waaronder trainers).
  • Accountants en belastingadviseurs.
  • ICT-dienstverleners.
  • Organisaties waarin u een mandaat hebt als EPM-vertegenwoordiger.
  • Officiële instanties in het kader van de wettelijke verplichtingen waaraan EPM moet voldoen (Belgisch Staatsblad, enz.).

In geen geval verkoopt EPM de persoonlijke gegevens van haar klanten aan derden voor commerciële doeleinden.

EPM wisselt geen persoonlijke gegevens uit buiten de Europese Unie

Gegevensbeveiliging

De beveiliging van persoonlijke gegevens is voor EPM van het grootste belang. Daarom zijn er passende technische maatregelen en procedures ontwikkeld om de vertrouwelijke en veilige verwerking van persoonsgegevens te waarborgen.

Hoewel EPM zich inzet om persoonlijke gegevens zo effectief mogelijk te beveiligen, wordt betrokkenen sterk aangeraden om de volgende beveiligingsmaatregelen zelf te implementeren:

  • Installeer antivirussoftware, antispywaresoftware en een firewall en zorg ervoor dat deze beveiligingen regelmatig worden bijgewerkt;
  • Laat een apparaat nooit onbeheerd achter;
  • Houd wachtwoorden vertrouwelijk en gebruik complexe wachtwoorden;
  • Voer regelmatig volledige computerscans uit;
  • Beveilig de WiFi-verbinding.

Rechten uitoefenen

Om de bescherming van uw persoonlijke gegevens te waarborgen, kunt u een aantal rechten uitoefenen:

  • Recht op inzage in uw gegevens;
    Indien u inzage wenst in uw door EPM verwerkte persoonsgegevens, kunt u dit doen door gebruik te maken van uw recht op inzage.
     EPM zal u een zo volledig mogelijke opgave doen van de persoonsgegevens die zij over u bewaart. EPM kan nu al bevestigen dat zij geen bijzondere categorieën van persoonsgegevens bewaart (bijvoorbeeld gegevens met betrekking tot ras, etnische afkomst, gezondheid, seksuele geaardheid, etc.).
  • Recht op correctie van uw gegevens;
    als uw persoonlijke gegevens (naam, adres, e-mailadres, enz.) veranderen, laat het ons dan weten zodat we de nodige correcties of aanvullingen kunnen aanbrengen.
  • Recht op wissen van uw gegevens;
    Indien u niet langer wilt dat EPM uw gegevens bewaart, kunt u verzoeken uw persoonsgegevens te wissen.
     EPM heeft in ieder geval het recht om uw persoonsgegevens te bewaren wanneer dit op grond van een wettelijke verjaringstermijn vereist is.
     Elke betrokkene die een van de bovenstaande rechten wil uitoefenen, dient zijn of haar verzoek te richten aan:
    • Of per post naar het volgende adres: EPM, 3 chemin du Stocquoy, 1300 WAVRE;
    • Of per e-mail naar het volgende adres: Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser.

Houdbaarheid

EPM bewaart uw persoonsgegevens zo lang als nodig is voor de onder punt 2 beschreven doeleinden. Deze gegevens worden gewist zodra de relatie met EPM eindigt.

Leden moeten EPM echter zelf informeren wanneer een werknemer hun bedrijf heeft verlaten, zodat EPM ervan op de hoogte kan worden gesteld dat de gegevens van de persoon niet langer kunnen worden gebruikt voor de diensten die wij leveren.

EPM bewaart uw persoonlijke gegevens uiteraard in overeenstemming met alle toepasselijke wettelijke of verjaringstermijnen. EPM mag de persoonsgegevens van haar klanten niet langer bewaren dan noodzakelijk is voor de verwerking waarvoor ze zijn verzameld.

Bijwerken van de privacyverklaring

Deze Privacyverklaring kan van tijd tot tijd worden gewijzigd om ervoor te zorgen dat de inhoud ervan nauwkeurig de ontwikkelingen op het gebied van regelgeving weerspiegelt. De meest recente versie die van kracht is, is beschikbaar op de website van EPM.

(laatst bijgewerkt op: 4 februari 2023)

DESKUNDIGHEIDSTRAINING